Sabtu, 17 September 2016

BANGKIT! #2.5 dalam pembikinan!!


SPECIAL ISSUE!!!. Idea ini datang secara tiba-tiba!. BANGKIT! #2.5 – sebuah keluaran khas sempena Kuala Lumpur Zine Fest yang bakal berlangsung pada 8 Oktober 2016 di Awegallery, Petaling Jaya. Harapnya edisi istimewa ini dapat direalisasikan tepat pada masa yang ditetapkan (lebihkurang seminggu sebelum acara tersebut berlangsung) sekiranya saya dapat menerima dan menghimpunkan kesemua bahan (terutamanya jawaban interbiu dan lain-lain kontribusi) dalam masa terdekat ini. Sasaran jumlah mukasurat untuk #2.5 ini hanyalah sekitar 20++ dan diedar pada kadar harga rendah, RM3 mungkin.

BANGKIT! #2.5 dijangka menampilkan bual-bicara eksklusif mengenai buku Travelog Punk Rock MANSAU ANSAU, bersama penulisnya Benny Pangazou. Ia buku mengisahkan pengembaraan band Con-Damn The Corruptor di Semenanjung Malaysia. Bakal terdapat juga wawancara bersama AYAM HITAM, band dari Kuala Lumpur yang saya gelar “punk sasau” tatkala ramai pihak melabel mereka Blues Punk. Menariknya band ini telah merilis 3 buah Demo/EP dalam masa yang singkat. Rakan penulis Trashnoiser pula menyumbangkan interbiu dengan MEDIA SKEPTIC, band punk dari Seremban dan artikel band MISGIVE.

Atas sifat istimewanya BANGKIT! #2.5, ia turut mengetengahkan sedikit kelainan berbanding isu-isu biasa di mana akan turut memuatkan karya-karya seni seperti puisi dan juga ilustrasi (komik). Nantikan sahaja penerbitan edisi ini. Ia hanya terbit sekali-sekala. Mungkin juga kuantiti pengeluarannya terhad. Yang ini bersempena KUALA LUMPUR: ZINE FESTIVAL x INDIE COMICS x DISTRO DAY OUT – facebook.com/KlZineFest.

#klzficddo2016

Nota: Imej frontcover yang didedahkan di atas hanyalah sekadar draf dan tertakluk kepada sebarang perubahan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan