Jumaat, 4 Mei 2018

BANGKIT! FANZINE – Isu #8


Diterbitkan secara rasmi pada 4 Mei 2018 | BANGKIT! FANZINE isu #8 | Edisi Kelapan di bawah kategori “Siri Tetap” (Regular Series) ini mengetengahkan band TROPHY KNIVES sebagai cover story. Mereka telah mengeluarkan demo-tape “self-titled” sekitar Jun 2017 di mana ramai pihak menganggap ianya produk punk rock tempatan terbaik tahun tersebut. Atas dasar itulah Bangkit! Fanzine mengadakan temubual bersama vokalisnya Vinesh Muniandy sekitar bulan November 2017. Terkini, Trophy Knives baru sahaja keluarkan EP berjudul “Turmoil” dalam format kaset dan cakera padat, dirilis pada 21 April 2018 sempena Record Store Day. 

Bangkit! #8 juga menampilkan interbiu bersama APPÄRATUS yang sekarang ini dalam rangka Euro-Tour, skate/thrash punk dari Johor Bahru iaitu C4D, THE KIDS yang boleh dikatakan satu nama baru dalam scene serta unit street rock & roll SEPTEMBER CLASH. Dalam edisi ini juga Bangkit! menerima beberapa sumbangan interbiu iaitu BOMBRÄD yang dikendalikan oleh Encik Jep dari Hvtam Zine dan tiga temubual kelolaan Trashnoiser dari blog Noise From Hell / zine My Own Mind iaitu bersama ROUND OFF, FILE 106 dan A LOT LIKE TURD.

Istimewa juga dalam isu ini kolum “Hardcore Punk, Solidariti dan Kebebasan!” kembali dalam format bual-bicara di mana Bangkit! bawakan pula diskusi eksklusif bersama KOLEKTIF SARATA. Turut dimuatkan rencana “T-Shirt, Taik dan Rock n Roll” tulisan Anonim dan liputan gig M.A.D Place Launching Show sumbangan Mëll Terror. Laporan acara Garage Session #1 juga disiarkan. Sepertima biasa, ruangan informasi scene, rencana, ulasan tape/cd/vinyl/zine, testimoni dan sebagainya turut menjadi sebahagian daripada pengisian 60 mukasurat fanzine DIY bersaiz A5 yang pastinya tidak akan mengecewakan anda!

Harga: RM8 senaskah (tidak termasuk kos pengeposan)
+ RM2 pos biasa
+ RM4 pos daftar
+ RM8 poslaju Semenanjung / RM12 poslaju Borneo

Pembayaran:
MAYBANK – 153010198114
SUFIAN MOHAMED SALLEH

hubungi:
facebook.com/piankvlt – Pyan Nathias (editor)
facebook.com/bangkitzine – Bangkit! Facebook
whatsapp 019-2597570


Nota: HARGA PUKAL ISTIMEWA untuk yang minat membantu pengedaran Bangkit! Fanzine – sila berhubung!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan