Isnin, 13 Ogos 2018

Rebiu | NOSTALGIA SYOK SENDIRI – Isu #2


NOSTALGIA SYOK SENDIRI – Isu #2
44ms / A5 / Bahasa Melayu
Isu kedua Nostalgia Syok Sendiri tampil dengan wadah dan wajah yang lebih sempurna, kemas dan tersusun. Dikhabarkan terdapat dua versi kulit luar untuk NSS #2 ini. Yang saya miliki berkulit merah dengan foto lama Jaie Sil Khannaz menghiasi kulit hadapan. Versi lain berkulit biru menampilkan sepasang kanak-kanak bermain buaian, difahamkan anak-anak tuan editornya sendiri iaitu saudara Sharumnizam Sariff. Paparan utama isu kali ini saya kira adalah dua bual-bicara. Pertama bersama Lan Bear yang berkisar tentang Infectious Maggots. Agak menarik mereka bersembang (chatting) di alam maya, menerusi facebook. Mungkin akan lebih baik kalaulah bro Sharumnizam mencatatkan tarikh berlangsungnya perbualan tersebut. Yang kedua juga manuskrip wawancara di alam maya, bersama Skoba Bazzah dan mereka bercakap tentang Parasite, band grindcore dari Bandar Pusat Jengka yang dah ujud sekitar akhir tahun 80an. Sangat “rare” perbincangan ini dan saya pasti ia dapat dibaca hanya menerusi zine NSS isu kedua ini. Pengisian lain cenderung kepada konsep mengimbau memori (KLMJ) antaranya himpunan flyer-flyer lama, keratan akhbar dan juga koleksi artwork. Catatan-catatan peribadi editor sepertimana di bawah tajuk “Aku dan Dunia Muzik UG”, “Nasik Lemak Sambal Ikan Bilis”, dan “Senyum Tanda Gembira Atau Berduka???” adalah penulisan-penulisan yang wajib dibaca. Terbaik hasilkerja anda bro Sharumnizam. Saya menanti NSS #3 pula. Hubungi: facebook.com/sharumnizam.sariff.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan