Jumaat, 1 Jun 2018

BANGKIT! #8.5 dalam pembikinan!!


BANGKIT! FANZINE pada ketika ini dalam proses pembikinan keluaran khas “Rock Bebas”, di mana sekitar 90% telah siap. Ianya dijadualkan terbit selepas musim perayaan nanti, sekitar Julai atau Ogos 2018. Berkemungkinan juga pengeluarannya sekaligus dengan BANGKIT! #9 / MY OWN MIND #1 splitzine [bergantung kepada modal / bajet untuk cetakan dan sebagainya]. 

BANGKIT! #8.5 menampilkan ilustrasi oleh Ameer AN Naim di kulit hadapan (rujuk imej di atas) dan terkandung juga artikel “ Muzik Indie: Kemana Tujuannya?” tulisan  / sumbangan Hentak Kepala. Untuk makluman, ini adalah isu kolaborasi bersama co-editor XjujuX yang mencetuskan idea-idea di sebalik penerbitan istimewa ini dan juga mengendalikan sebahagian daripada temubual bersama band-band yang dipaparkan. 

Edisi “Rock Bebas” ini mengetengahkan band-band seperti Anavrin, Classmates, Ef’il, Frugal, Human Energy Collective, Im Innocent, Kiiyas, Mad & Rissa, Maddame…, Panggung Cerita, Radiowave, Satwo, Shh...Diam!, Shuuna, Statik, The Antara, The Fatalis, The Japs, The Jethroés, Trodace, dan Zirconia. Selainnya ruangan informasi, ulasan CD dan banyak lagi. Yeah.. terus bangkit dan rock on!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan