Jumaat, 1 Jun 2018

Eksklusif / Terhad | SAJAK-SAJAK REBEL ANAK-ANAK PUNK


Sajak-Sajak Rebel Anak-Anak Punk adalah sebuah keluaran “eksklusif” Bangkit! Fanzine, terbit secara rasmi pada 1 Jun 2018. Naskah berketebalan 60 mukasurat ini menghimpunkan 48 buah sajak / puisi serta 8 karya ilustrasi / senilukis dari 26 individu penyumbang; Acek Marhaen, Adi Herman, Alip Moose, Amir Fadli, Anak Sial, Ayiefitri, Fadzee Tussock, Fadzil Mohamad, Fahmi Reza, Farisi Che, Han a.k.a Trashnoiser, Harshziqr, Ieda Mazlan, Khairul Kontradiksi, Kodi Amain, Kuntum, M. Firdaus Kamaluddin, Man Dugong, Man Rabaxx, MrAndalas, Nuar Cashaft, Ocha Vozvyshennyy, Petak Daud, Redo Gemok, Rien Sd, Roots Radicals, Sijasad Bersiong, Sue Emoqwin, Sufian Mohamed Salleh, Syima Azlan, dan Tinie Tebuan.

“Namun begitu, suara-suara dari anak-anak muda yang dikumpul di dalam kompilasi ini jelas membuktikan sebaliknya. Nyata sekali ada antara mereka yang berkesedaran tinggi mengenai segala ragam kenanaran, kebobrokan, kebejatan, kebebalan, konflik dan polemik yang berlegar di sekitar mereka. Terbukti ada sebahagian anak muda, setidak-tidaknya seperti yang dipaparkan di sini, sangat sedar tentang posisi dan peranan intelektual, kultural, sosial dan politikal yang boleh dan perlu diambil dan dimainkan mereka demi merubah paradigma masyarakat.” – petikan Prakata yang ditulis oleh SO Husain.

Sajak-Sajak Rebel Anak-Anak Punk ini pastinya begitu bermakna buat kalian semua yang menyaksikan serta menjadi sebahagian daripada suara rakyat yang menamatkan penguasaan empayar Barisan Nasional selama lebih 60 tahun dan juga tumbangnya rejim Najib Razak dalam Pilihanraya Umum PRU14 pada 9 Mei 2018 lalu. Lawan tetap lawan! Bangkit!

Harga: RM8 senaskah (tidak termasuk kos pengeposan)
+ RM2 pos biasa
+ RM4 pos daftar
+ RM8 poslaju Semenanjung / RM12 poslaju Borneo

Pembayaran:
MAYBANK – 153010198114
SUFIAN MOHAMED SALLEH

Hubungi:
facebook.com/piankvlt – Pyan Nathias (editor)
facebook.com/bangkitzine – Bangkit! Facebook
whatsapp 019-2597570


Nota: HARGA PUKAL ISTIMEWA ditawarkan untuk pihak-pihak yang berminat membantu pengedaran, sila berhubung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan